Snickarens mat

Karibisk kycklingsoppa

Publicerad 2010-09-17 19:06:52 i Fågel,

Även jag tar till de där små knepen med att köpa prefab ibland. Det ska då poängteras att det inte händer ofta! Så klart har jag ju ändå pimpat till det.

2st kycklingfilér
2 msk hemma gjord glaze
2 klyftor vitlök, krossade och finhackade
ca 1 dm pujolök, finstrimlad
5dl karibisk soppa från Kelda

garnering
körbärstomater
färsk baskilika

Kycklingfilérna fick sig en påstryckning av glazen innan de grillades i ugnen på 250° i 10-15 minuter, tills de är klara med andra ord. Under tiden så svettade jag löken i lite olivolja innan jag hällde på den färdiga soppan. När kycklingen var klar shoppade jag upp den i lagom stora munsbitar och lade ner dem i soppan. Värmde till det hela några minuter.

Inte snabbt och fel utan snabbt och ack så rätt!



Till soppan serverades baguett och öl. Lena provade med päroncider men det var ingen höjdare.

Kommentarer

Postat av: Anders

Publicerad 2010-09-17 20:13:19

Ser gott ut!!

Postat av: Per

Publicerad 2010-09-17 21:59:54

Tack det var helt kanon faktiskt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela