Snickarens mat

Standard BBQ rubb

Publicerad 2011-06-08 19:34:17 i Sås och tillbehör,

Denna brukar jag göra i en jätte sats i början av året då den håller sig tills den tar slut. Funkar som bas för mycket och perfekt när man snabbt skall grilla något.
Denna är tagen ur boken How to Grill av Steven Raichlen

0,6dl brunt farinsocker
0,6dl paprika pulver den söta sorten
3 msk malen svartpeppar
3 msk krossat flingsalt
1 msk hickory rökt salt (finns på de flesta stora affärer)
2 tsk vitlökspulver
2 tsk lökpulver
2 tsk sellerifrö
1 tsk cayenne peppar

Sellerifrö: Vet inte om man finner detta i Sverige, jag har köpt på mig en massa när jag har varit i USA. Men hittar ni det så meddela mig gärna var det finns. Det är värt att leta efter kan jag säga. Blanda bara ihop det hela i en skål och förvara det i en lufttät burk bland dina kryddor.

Kommentarer

Postat av: David Petersson

Publicerad 2011-06-16 08:22:05

Tjena Per, mycket länge sedan! Fin sida(innehållet ;))!! Man kan beställa fin-fina kryddor här:

http://www.kryddlandet.se/products/205-sellerifro.aspx

Postat av: Per

Publicerad 2011-06-16 15:25:01

Tack!! Letar också efter worchester pulver på dessa breddgrader.:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela